Diario Judío México - Yom ha teruah –  tizku le shanim rabot, tovot u nehimot!

Este diya kaye en el primer diya del syeten mez del kalendaryo Hebreo ke es  Tishrei  (Levitiques  23.24).

El primer mes es Nisan, komo lo savesh.  En la Torah el apelido de no egziste en dingun lugar.  Pasa ke  ” YOM TERUA ”  el diya ke se asopla el SHOFAR.  En Ezechiel  40.1  pasa ke el empesijo del anyo i no komo el primer diya del anyo.  Muestra literatura rabinika lo nombra YOM HA DIN el Dia del Djuzgamiyento i YOM HA ZIKARON el Dia del Akodramiento.

Los 10 dias ke empesan dospues de las fiestas de  fina el Diya de Kipur YOM KIPUR son Los Dies Dias de Arepientamento.

Asigun la Mishnah es de este diya de – ke es el dia del Anyo Muevo para las personas, los animales i los kontratos entre las personas ke se empesa a kalkular los anyos de los kalendaryos, el anyo sabatiko (SHMITA) i  los anyos de jubileo  (YOVEL).

se fiesta dos diyas.  Parese ke se fiestava un diya solo, fina el sieglo 13

A parte de los servisyos de kada diya ay tefilot  ke se adjuntan, komo la orasyon de la AMIDAH  por el Shaharit i el Mussaf. El Shofar es asoplado a variyas intervalas en el Mussaf.  Versos de la Biblia son dichos.  Asigun la Mishnah  10 versos (kada uno i uno) son dichos por el reyno el akodramiento i el shofar mizmo, kada uno akompanyado kon el asoplamiyento del shofar.  Unos  PIYUTIM  se kantan ke son tefilotes de

la Edad Medya kon temas de arepiyentamento.  La orasyon ALEYNU  se  aze al tiempo de la repetisyon del MUSSAF AMIDAH.

La gente se suhetan  ” SHANA TOVA ”

Anyada buena,  “SHANA TOVA I METUKA”

Anyada buena i dulse…

Porke seramos djuzgados por el Todo Poderozo Baruh Hu Baruh Shmo i por esto dizimos tambien  “Ktiva u Hatima Tova ”  Ke te seya eskrito i afirmado  por un anyo bueno.

El kalenderyo judyo es preparado de tala manera ke nunka kaye en Alhad, en Myerkoles i en Vyernes.

El mas d’emprano Rosh Hashana okuryo en el 5 de Septiembre in 1899, otra vez en 2013.  El mas tadre Rosh Hashana okuryo el 5 de Oktubre  en 1967  i va afitar otra ves en 2043.  Mozotros no lo vamos a ver !

En el dospues de midi del primer diya se aze el TASHLIH, Se roga allado de aguas koryendo naturalmente. Munchos embiyan pedasoz de pan o piedrizikas chikas a las aguas para dezazersen de sus pekados (Ishaya 11,9)  i se kantan los Psalmos

5 i 9, 121 i  130.

Komemos  MANSANAS I MIEL   Siiiiiiiiii  !

Vedrura  i aluenga ke karne  porke se topa en el Rosh (kavesa) !  Yo meto al orno la kavesa entera del kodrero !  Ayyyyyy ke kuando lo eskrivo me ezgrimo

ma no kuando lo ago !!!!! No lo veygo komo kuando lo eskrivo !  Madre mia bendicha !

La segunda noche frutas muevas se gostan para el “Shehiyanu” ….Agranadassssssss !  I esta noche es kontada ke la fin del Diya Largo de Rosh Hashana

(2 diyas en 1)

Bendisyones…

[email protected]

(Kuando no ay hombres en kaza es a las mujeres ke kaye de avlar de Ley !)

Las opiniones expresadas aquí representan el punto de vista particular de nuestros periodistas, columnistas y colaboradores y/o agencias informativas y no representan en modo alguno la opinión de diariojudio.com y sus directivos. Si usted difiere con los conceptos vertidos por el autor, puede expresar su opinión enviando su comentario.

SIN COMENTARIOS

Deja tu Comentario

Artículo anteriorJefe de la Guardia Revolucionaria de Irán: Destruir a Israel “no es un sueño, es un objetivo alcanzable»
Artículo siguienteLos K. no cambiarán nunca
SHAROPE BLANCO en ESTAMBUL (Turquia) Sharope Blanco, economista y profesora de lenguas, administradora y fundadora del Grupo SEFARADIMUESTRO en Yahoo, donde escribe sus poemas, artículos, recuerdos y su novela Almendra. Escritora y poeta de innumerables poemas y artículos en Inglés, en Francés, en Turco y en Judeo-Espanyol, pocos publicados hasta la fecha. Su obra será publicada post-mortem según su deseo, por su hijo Nebil F. Behar, medico residente en Inglaterra.