CHRISTOPH COLOMB (Genoa 1451- Validolid 1506)
Famozo navigator, eksplorador maritimo
Kompleto komo Amiral kuatro viajes en el Oseano Atlantiko
Se kazo kon Filipa Moniz Perestrelo en 1479
Padre de dos ijos, Diego i Fernando
Enterrado en la Katedral de Sevilla - Espania

COLOMB JUDYO ???

Un artikolo muy interesante de la CNN ke me vide ovligada de traduizir al Espanyol para ke los lektores puedan meldarlo tambien. Son kozas ke no se ambezan en las klasas.. Por seguro ke no me olvidi de eskrivirvos los komentos en este subjekto para ke tengash la informasyon kuaji kompleta !!!
sharope.blanco@gmail.com

(CNN) - Pasaron 508 anyos de la muerte de Christoph Colomb, un eksplorator Italiano de Genova ke salyo en mar en 1492 para enrikeser los reyes de Espanya kon oro i episas del Oriente.

Ma no es ansina ! Durante muncho tiempo los historianos inyoraron ke el motivo de Colomb era de liberar Yerushalayim de la dominion de los muzulmanes. En akeyos diyas los Judyos estavan persekutados kon la inkizisyon i deviyan partir si no akseptavan de pasar a la relijyon katolika asigun el dekreto del 31de Marzo 1942. Aviyan 800.000 de eyos i teniyan 4 mezes para aparejarsen i deshar sus tierras....

Unos se konvertyeron i se izyeron los "conversos", otros feinyeron de aversen konvertido en guadrando sus relijyon. Estos eran los "maranos". Diezenas de mil de maranos, judaizantes fueron torturados, kemados bivos por la Iglesya Katolika durante la inkizisyon.

En muestros diyas, investigadores Espanyoles komo Josée Erugo, Celso Garcia de la Riega, Otero Sanchez i Nicolas Dias Perez konkluyeron ke Colomb era uno de estos maranos.

Colomb sinyo su d'alkavo testamento el 19 de Mayo, 1506. Se notaron sinko klozas muy kuryozas i reveladoras.

Kijo ke entregen 1/10 de su fortuna i de sus revenidos a los povres i dar una dota anonima a ijikas proves, lo ke eran tradisyones judiyas. Tambien se deviya dar paras a un judyo ke biviya a la entrada del kartye judyo de Lizbon. En estos dokumentos Colomb utilizo una sinyatura triangular de puntos i letras, egzaktamente komo las inskripsyones ke se enkuentran en las piedras de los simetaryos judyos en Espanya.

Ordeno a sus erederos de utilizar esta sinyatura para siempre. Asigun "La Historia de los Marranos", del historiano Inglez Cecil Roth, el anagrama era una version kriptika del KADISH , la orasyon ke se resita detras de los muertos en la relijyon Judiya. Esto permetyo a sus ijos de dizir el Kadish por sus padres kuando el muryo. Finalmente, Colomb desho paras para suportar la kruzada para liberar la Tierra Santa ke esperava sus suksesores ivan a realizar.

Estelle Irizarry, una profesora de linguistika de la Universitad de Georgetown, analizo el lenguaje i la sintaks de sientos de letras, diarios i dokumentos manuskritos de Colomb i yego a la konkluzyon ke la lingua del eksplorador - en eskrito i en avlado -era el Kastilyano. Irizarry eksplika ke el Kastilyano del siglo 15 era el "YIDDISH" de la Juderia Espanyola, konosido komo el Judyo Sefaradi o "ladino" por siertos.

En la parte superior a la siedra de todas las letras a su ijo Diego, a la eksepsyon de una, se ven las letras Bet i Hey ke sinyifikan en Hebreo "Be ezrat ha Shem" (kon el Nombre de Di-o). Los Judyos utlizan esta bendisyon en sus letras durante siglos. En dinguna letra suya para otras personas estos sinyos no estavan i en la unika letra a Diego ke no estavan era porke la letra deviya ser dada al Rey Fernando.

En su livro "Sails of Hope", Simon Weisenthal sostiene ke el viaje de Colomb fue motivado por un dezeo de enkontrar un lugar seguro para los Judyos ekspulsados de Espanya. En este punto, la antropologa de la Universitad de Stanford, Carol Delaney, yega a la konkluzyon ke Colombo era un hombre profundamente relijyozo ke teniya el motivo de navigar en Asya para konseguir oro, finansyar una kruzada, liberar Yerushalayim i konstruyir de muevo el Templo de los Judios.

En tiempos de Colomb, los Judyos kreyivan ke Yerushalayim deviya ser liberada i el Templo rekonstruido para ke el Mashiah venga. Los ekspertos travan la attensyon a la data ke Colomb partyo. Esto es otra prueva de sus verdaderos motivos. Originalmente deviya partir el 2 de Agosto 1492, ke por kazualitad koensida kon TISHA BE AV, la data de destruksyon del primer i segundo Templo en Yerushalayim.

Colomb troko esta data para evitar de salir en Tisha BeAv, visto ke los Judyos pensan ke no se deve de azer o empesar nada en esta data. Kazualmente o savyendolo, Colomb salyo en mar el mizmo diya ke los Judyos deviyan akseptar el kristyanizmo, partir o murir asigun la ley en Espanya.

El viaje de Colomb no fue, komo se kreye, finansyado por la Reyna Isabel ma por los Judyos konversos i un Judyo. Louis de Santangel i Gabriel Sanchez le emprestaron sin interes 17.000 Dukados de sus proprias paras para pagar el viaje, de mizmo ke Don Isaac Abrabanel, hombre de estado i Rabino Judyo.

Las dos primeras letras de Colomb durante su viaje no fueron para los Reyes Fernando i Isabel ma para Santangel i Sanchez, reingrasyandoles por sus appoyo i kontandoles lo ke aviya enkontrado.
-------------------------------------
COLON ... JUDIO?

En relacion al interesante comentario relativo a la presunta judeidad del Almirante Colon, no puedo por mas que subscribirlo, atendiendo para ello, a numerosos datos que acerca de la misma he ido recabando ...
El conocimiento explicito que Colon tenia de las Sagradas Escrituras (cuyo estudio era reservado para la clase sacerdotal) abunda en tal tesis, pues que judio no era entonces educado en los rudimentos de la Torah ? ... el simple hecho de saber leer, en un Espana con altos indices de analfabetismo, seria por si mismo suficiente para abogar dicha tesis, algo de lo que los judios quedaban excentos, al ser todos ellos instruidos en las reglas basicas de educacion ...
Las restricciones alimenticias que al parecer observaba, son tambien ellas indicadoras de su pertenencia al entorno judio ...
El hecho al parecer cierto, que guardara a lo largo de sus travesias el dia de Kipur, segun recogen ciertos testimonios, redundaria definitivamente en lo anteriormente expuesto. La colaboracion por el recibida para llevar a cabo cada uno de sus viajes, no se cino solo al aporte crematistico del mismo, sino tambien al cartografico, tal como queda de manifiesto en los mapas disenados a tal fin por el judio Abraham Zacuto, que Colon utilizaria posteriormente ... la presencia de conversos en su tripulacion, es tambien ella resenable, como la del conocido Rodrigo de Triana, sin ir mas lejos ... en definitiva, todo indica en efecto, que Colon procedia como poco de una familia conversa ...

Un Abrazo para todos
Eliseo
--------------------------------------------
Si ! Todo mos desha kreyer ke Colomb era de vedra Judyo i observante del Judaizmo...
Grasyas Eliseo por tus komentos i las informasyones ke mos das..
Kon karinyo - Sharope blanco
----------------------------------------------

SIN COMENTARIOS

Deja tu Comentario

A excepción de tu nombre y tu correo electrónico tus datos personales no serán visibles y son opcionales, pero nos ayudan a conocer mejor a nuestro público lector

A fin de garantizar un intercambio de opiniones respetuoso e interesante, DiarioJudio.com se reserva el derecho a eliminar todos aquellos comentarios que puedan ser considerados difamatorios, vejatorios, insultantes, injuriantes o contrarios a las leyes a estas condiciones. Los comentarios no reflejan la opinión de DiarioJudio.com, sino la de los internautas, y son ellos los únicos responsables de las opiniones vertidas. No se admitirán comentarios con contenido racista, sexista, homófobo, discriminatorio por identidad de género o que insulten a las personas por su nacionalidad, sexo, religión, edad o cualquier tipo de discapacidad física o mental.
Artículo anterior"La Lámpara De Aladino"
Artículo siguienteAmazon realizó la primera encuesta en hebreo
SHAROPE BLANCO en ESTAMBUL (Turquia) Sharope Blanco, economista y profesora de lenguas, administradora y fundadora del Grupo SEFARADIMUESTRO en Yahoo, donde escribe sus poemas, artículos, recuerdos y su novela Almendra. Escritora y poeta de innumerables poemas y artículos en Inglés, en Francés, en Turco y en Judeo-Espanyol, pocos publicados hasta la fecha. Su obra será publicada post-mortem según su deseo, por su hijo Nebil F. Behar, medico residente en Inglaterra.